FANDOM

Tuhatkaunon tapaus (alk. L'affaire Tournesol) on järjestyksessään 18. ilmestynyt Tintin seikkailut -sarjan osa. Se julkaistiin albumimuotoisena ensimmäisen kerran vuonna 1956 ranskaksi ja vuonna 1972 suomeksi.

Juoni Muokkaa

Tintti ja kapteeni Archibald Haddock joutuvat Moulinsartin linnan mailla kävellessään myrskyn yllättämäksi ja palaavat äkkiä linnaan. Siellä sähköjen sammuttua linnaan saapuu myöskin myrskyn yllättämä vakuutusyhtiö Turman edustaja Seraphin Lampion. Yllättäen linnan lasi- ja posliiniesineet alkavat hajota ilman mitään syytä. Pihalta kuuluu myös laukaus ja mentyään ovelle, huomaavat Haddock ja Tintti että professori Teophilus Tuhatkaunon hatun läpi on ammuttu kaksi reikää. Tintti löytää toisen ampujan haavoittuneena pusikosta ja Haddock lähtee takaisin linnaan soittamaan poliisille. Palatessaan haavoittuneen luokse hän kohtaa jälleen Tintin, joka on lähtenyt hakemaan miehelle vettä. He saapuvat yhdessä haavoittuneen luokse ja huomaavat hänen salaperäisesti kadonneen. Myös poliisit saapuvat paikalle, mutta hekään eivät onnistu saamaan selvyyttä vaikeaan tapaukseen.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki