FANDOM

Milou on Tintin omistama karkeakarvainen kettuterrieri, joka on ollut isäntänsä mukana tämän jokaisessa seikkailussa. Milou on uskollinen isännälleen. Milou pelastaa Tintin usein erilaisista vaaratilanteista. Milou kommentoi seikkailuja omalla maanläheisellä tavallaan, mutta lukuun ottamatta Tintti Neuvostojen maassa -kirjaa, muut eivät Miloun kommentteja kuule - kyseessähän on koira. Kapteeni Haddockin tavoin Milou on perso Loch Lomond -viskille, johon hän tutustui ensimmäisen kerran Tintin paljastaessa brittiläistä väärennösliigaa.[1]

Milou on enemmän kuin pelkkä seurakoira, sillä se on Tintin uskollinen ja neuvokas ystävä, joka matkaa lehtimiesseikkailijan mukana poikki mannerten ja pelastaa näiden aikana isäntänsä lukuisia kertoja. Se on sankarikoira, joka pystyy ottamaan aloitteen omiin käpäliinsä, pitipä haastaa Afrikan savannien leijona tai tehdä räjähdyspanos vaarattomaksi nostamalla koipea suhisevalle sytytyslangalle. Se oli ensimmäinen koira, joka käveli Kuussa, omassa, sille varta vasten suunnitellussa avaruusasussaan.

Milou pitää myös luista ja ruuasta, joita se toisinaan häikäilemättä varastaa.

Kulissien takana Muokkaa

Milou.gif

Milou luun löytäessään

Miloun nimi tulee Hergén ensimmäisen tyttöystävän nimestä Marie-Louis. Milou on kuitenkin uroskoira.

Kun Tintti lähti ensimmäiselle matkalleen kohti Neuvostoliittoa Le Petit Vingtiémen sivuilla 10. tammikuuta 1929, Milou oli mukana. Se on ainoa hahmo Tintin lisäksi, joka on esiintynyt kaikissa 24. Tintti-albumissa ja myös ainoa hahmo Tintin lisäksi, joka nähdään kaikissa sarjan albumien kansikuvissa.

Viitteet Muokkaa

  1. Tintin seikkailut: Mustan saaren salaisuus

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki