FANDOM

Filemon Tornado oli arkeologi, jonka onnistui paikantaa egyptiläisen faarao Kih-Oskhin hauta vanhoja pergamentteja tutkimalla. Tornado pyysi laivalla tapaamaansa Tinttiä mukaan etsintöihin. Haudasta kuitenkin löytyivät sitä aiemmin etsineiden ja salaperäisesti kadonneiden arkeologien elottomat, sarkofageihin säilötyt ruumiit. Myöhemmin paljastui, että hauta oli oopiumiliigan salakätkö. Tornado ja Tintti säilöttiin sarkofageihin, jotka kuitenkin joutuivat erilleen ja ne lastattiin epähuomiossa Allan Thompsonin laivaan yhdessä oopiumilastin kanssa. Oopiumiliigan johtaja käski laivaa etsimään mereen heitetyt sarkofagit ja miehistön onnistuikin paikantaa Tornado ulapalta. Tämän jälkeen hänelle annettiin hulluksi tekevää Radjaidjah -myrkkyä, jonka jälkeen seonnut Tornado vapautettiin Intian sademetsiin. Sieltä mereltä selvinnyt Tintti löysi hänet uudelleen. Seonnut Tornado yritti surmata Tintin salaperäisen fakiirin käskystä, mutta ei onnistunut yrityksessään. Tintti yritti toimittaa Tornadon mielisairaalaa, mutta fakiiri väärensi Tintin mukaan annetun todistuksen Tornadon hulluudesta ja hänet päästettiin vapaaksi; vastavuoroisesti Tintti suljettiin mielisairaalaan.[1]

Myöhemmin, kun Tinttiä juhlitaan sankarina hänen pelastettuaan Rawhajpoutalahin maharadzan hulluudelta, Filemon Tornado ilmestyy paikalle. Tintti pyytää maharadzaa kutsumaan väkijoukossa olevan miehen luokseen palatsiin, josta hänet lähetetään mielisairaalaan.[1] Myöhemmin kiinalaisen tohtori Fan Se-Yengin onnistui kehittää vastalääke Radjaidjah -myrkkyyn, mutta ei tiedetä, annettiinko tätä Tornadolle.[2]

Viitteet Muokkaa

  1. 1,0 1,1 Tintin seikkailut: Faaraon sikarit
  2. Tintin seikkailut: Sininen lootus

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki